A szógyűjtés után nálunk a következő lépés volt a "gyereknyelv" felhasználása. Amikor a gyermek elkezd beszélni az anyanyelvén, és egy-egy szót mond, akkor a legtöbbünk önkéntelenül is mondatba foglalja azt a szót, így tanítjuk ösztönösen beszélni a gyerekeinket. Lássunk egy példát. Cica (sok gyermek első szava) számtalan mondatba foglalásra ad lehetőséget : Milyen aranyos cica. Szereted a cicát? Mit mond a cica? Miau. Nézd csak, mosakszik/elszaladt a cica. És így tovább, kinek mi jut eszébe spontán módon.
Ugyanígy , ha a gyerek megnevezi az adott dolgot angolul, de akkor is ha még csak hallotta tőled az adott szót angolul, ő maga viszont még nem mondja, érdemes kipróbálni ezt a módszer, mert már könnyebben el fogja fogadni a ezt a fajta kezdeményezést.
Természetesen ha már akkor elkezdesz hozzá beszélni, amikor ő még nem beszéli az anyanyelvét, tehát úgy 1.5 -2 éves kora előtt, akkor ezeket a lépcsőfokokat nem kell betartani (szógyűjtés - gyereknyelv), hiszen teljesen spontán módon , az anyanyelv elsajátításával párhuzamosan és hasonlóan fog alakulni az angolozás folyamata is. Mi viszont két éves kora után kezdtünk angolozni, ezért szükség volt erre a fokozatosságra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése